Bizleri Etkileyip Tüketime Zorlayan Reklamlar

Reklamlar beni etkilemez diyordum da yakın bir süre önce etkilendiğimi itiraf etmem gerekir. Çocukluk yıllarımda depozitolu 1 litrelik Coca-Cola şişeleri vardı. 125.yılına özel yeniden sınırlı sayıda satışa çıktığını görüp geçen Migros'dan aldım. Kola içmeyen ben 1 litrelik kola için 2.95 TL verdim. Hesapta bu şişeyi su şişesi yapıp senelerce kullanacağım. Çocukluğuma girmesine mi yenildim, nostalji yapasım mı geldi ya da çok mu gereksinimim mi vardı? Bilemiyorum. Sizleri de böyle tüketime zorlayan reklamlar olmuşsa hikayesiyle yazarsanız sevinirim.
 
Bunun hakkında güzel bir film var "Greatest Movie Ever Sold" :D Bunu izlemeni öneririm. Reklamcılığın ne boyutlara ulaştığı anlatan güzel bir belgesel.
 
Reklamlar beni etkilemez diyordum da yakın bir süre önce etkilendiğimi itiraf etmem gerekir. Çocukluk yıllarımda depozitolu 1 litrelik Coca-Cola şişeleri vardı. 125.yılına özel yeniden sınırlı sayıda satışa çıktığını görüp geçen Migros'dan aldım. Kola içmeyen ben 1 litrelik kola için 2.95 TL verdim. Hesapta bu şişeyi su şişesi yapıp senelerce kullanacağım. Çocukluğuma girmesine mi yenildim, nostalji yapasım mı geldi ya da çok mu gereksinimim mi vardı? Bilemiyorum. Sizleri de böyle tüketime zorlayan reklamlar olmuşsa hikayesiyle yazarsanız sevinirim.

Az kalsın bu duruma ben de düşüyordum.
COCA-COLA-NOSTALJIK-SET__46039339_0.jpg

Şu 250 ml'lik 4 şişeyi 9 tl gibi bir fiyata satıyorlardı markette. Alıp almamak konusunda bir hayli düşündüm.
 
axe deodorant reklamlarındaki, deodorant kokusundan etkilenip erkeğe yakınlaşan,kızları gördüğümden beri hep axe deodorant alıyorum :) her çeşiti elimde mevcut :) favorilerim,africa ve excite...
 
arkadaşlar ben iletişim fakültesinde okuyorum kısacası bunlar bizim işimiz ne yazıkki
size şöyle söyleyeyim.Özellikle filmlerde filmin normal akışı içersine,fazladan bir kare eklerler.Bu karede geçen olayın ya da aktivitenin süresi 3 ila 7 saniye arasında değişir.Bu aralık içersinde bir ürün koyarlar.Siz farketmeden,bilinçaltınız o görüntüyü beyninze kodlar ve siz o ürünü almak ya da tüketmek ihtiyacı duyarsınız.

Reklamlarda böyle.Hocamız bir örnek vermişti.Amerika Birleşik Devletlerinde bir sinema filmi başlamadan önce yarım dakikalık bir kola reklamı gösteriliyor.Filmin devre arasında insanlar dayanılmaz bir kola içme isteği duyuyorlar ve sinema salonundaki büfenin kola satışları filmin arasında %100 artıyor.

Aynı şey günümüz diğer reklamlarındada geçerli.İçinde bulunduğumuz kapitalist düzende reklamlarda ürünler,size onları aldığınız takdirde hayatınızı değiştirecek,sizi yüceltecek,mutlu edecek şeylermiş gibi sunulurlar.Hatta bir araba reklamı vardı reklamdaki adam ''ihtiyacım yok ama alıyorum'' diyordu.
Günümüz sistemi basit=harca ve mutlu ol.Bunuda yönetecek en sağlam faaliyette reklamlar ve reklamcılık malesef :)
 
Selam;

Sevgili Arkadaşlar,

Reklamlardan etkilenme kısmını ikiye ayırabiliriz.

1- İhtiyacınız olmadığı hâlde yönelim.
2- İhtiyacınız olduğu hâlde yönelim.

1. şıkta geçerli olan sebebi açıklamayacağım. Konunun açılış amacına hizmet etmekte.

Beni ilgilendiren ve aidiyet göstermem gereken 2. şıktır. Nasıl mı?

Mesela reklamları şu gözle izler, ve bilinçaltıma girmesini böylelikle etkilemiş olurum.

İhtiyaç listem önceden hazırdır. Hangi durum olursa olsun ihtiyacım dışına, belirlemiş olduğum bütçenin dışına çıkışımı kendi plan ve program gereğince engellerim.

Alışverişe çıktığımda bu, yiyecek öncelikli bir konsepti barındırıyorsa, mutlaka tok karnına gitmeye özen gösteririm. Bilimsel olarak bu detay vaktiyle açıklanmıştı. Kısaca " Aç karnına gidilen bir market alışverişinde, açlık düzeyinizin size psikolojik olarak baskıda bulunabileceği gibi, eve gittiğinizde birde bakıyorsunuz, hiç ihtiyacınız olmayan onlarca yiyecek ürünü alıvermişsiniz.

Şimdi 2. şıkka tekrardan dönersek. Mesela, patates kızartmak gibi bir lükse ihtiyacım var. Evde yağı 3-5 kere kullanmak istemiyorum sağlık açısından. Sürekli değiştirmekte maddiyat olarak sıkıntıya sokabilir beni. Bu yüzden falanca markanın 1 kaşık yağ ile bunu başarabilen ürünü bana cazip geliyor. Çünkü ihtiyacım olan bir ürün. Sadece yönlendirme konusunda hangi ürüne direk gideceğimi belirliyor.

Bu diğer bir çok ürün içinde etken. Supplementte'de, giyimde de, ev eşyasında da...

Reklamdan etkilenip, etkilenmemek kişinin kendisini eğitmesiyle ilgili bir durum olduğu inancındayım.

D.N= Reklamı hazırlayan insanlarda neticede bizlerden birileri. İnsanlar. Onlar da bu faktörü göz önünde bulunduruyorlar. Bu sayede nasıl daha cazip, etkileyici işler başarabiliriz derdindeler. Herkes kendince haklı olanı, doğru olanı yapmakta. Doğru tüketimler dilerim herkese.

Saygılarımla,
 
Günümüz reklamları dizilerden daha izlenir hale geldi...
 
bu şişeleri nerden alabilirim cola'yı içmicem ama şişeler hoşuma gitti :D colayı boşaltıp şişeyi süs olarak saklamayı düşünüyorum.
 
Back
Yukarı