Dövme dış derinin altında yer alıyor. Abdest ve gusulde ise derinin altını değil, üstünü yıkamak farzdır. Dövme de derinin altında kaldığına göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması abdeste ve gusle mani olmaz. Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül sahih olur.
http://forum.islamiyet.gen.tr/fikih-ve-akaid/36033-dovme-ve-gusul-abdesti.html
Dövme, Tatu, piercing gibi seylerin ve kulaga ve vucudun baska yerlerine küpe veya benzeri seylerin takilmasi ve bunun icin kulagin veya vucudun delinmesinin islami hükmü nedir?
---------------------------
Dövme yaptırma, Erkeğin kulağına veya başka bir yere küpe ve benzeri şeyleri takması ve bunun için delik açtırması caiz olmaz Kadınlara veya gayr-ı müslümlere benzeme kastıyla bu tür şeylerin yapılması da başka bir açıdan yine caiz değilidir
-----------------------
Erkeklerin küpe takması
İslâm Hukukuna göre kulakların küpe takılmak üzere delinmesi ve küpe takılması, kadınlar için caiz görülmüş; ama erkekler için caiz görülmemiştir Bazı hukukçular, erkek çocukların da kulaklarının delinebileceğini ve bu tür bir olayın Hz Peygamber zamanında yapıldığı halde yasaklanmadığını ileri sürmektedirler Her halükârda ergen erkeklerin kulaklarını deldirmeleri ve küpe takmaları, çoğu hukukçulara göre haram ve bazılarına göre ise mekrûhtur; yani kısaca caiz değildir
-----------------------
Câhiliye devrinden beri Araplar vücutlarının çeşitli yerlerine dövme yapa gelmişlerdir
Bugün bu âdet bilhassa Şark vilayetlerimizde yer yer sürdürülüyor
Avrupa ve Amerika'da bazı gençler bunu bir "süs" şeklinde yaparken, yurdumuzda da birtakım hevâî gençler onları taklit ediyorlar
Cahiliye Arapları dövmeyi süslenmek için yaparlarken; dövme ile bedenlerine çeşitli şekil ve suretler yaparak bununla mafsallarının güç kazandığına inanırlardı
Bugün ise bu tamamen bir özentiden öteye geçmemektedir
Dövme, bilinen şekliyle şöyle yapılıyor: Vücut, iğne ve benzeri âletlerle kan akacak şekilde yaralanıyor
Sonra aynı yere iç yağı ve bazı maddeler konarak yara iyileşmeye terk ediliyor
Sonunda deri altında koyu yeşil bir şekil meydana geliyor
Âlûsî, Kitabü'lîrb isimli eserinde dövmeyi bâtıl ve çirkin bir âdet olarak vasıflandırıyor
Zaten İslâm da bunun için yasaklamış, haram saymıştır
Çünkü bunda Cenab-ı Hakkın yarattığı vücut üzerinde bir değişiklik yapılmış olmaktadır
Buharı ve Müslim' de rivayet edilen hadislerde de Peygamber Efendimiz (a
s
m
) dövme yapmayı ve yaptırmayı yasaklamış, bunları yaptıranın İlâhî rahmete liyakatini kaybettiklerim bildirmiştir
Bilmeden dövmeyi yaptıran insan nasıl hareket edecektir? Bundaki hüküm dövmeyi yaparken kullanılan maddeye göre değişir
Şayet bu maddeler dinen necis sayılanların arasında bulunuyorsa, dövme de o hükme girer
Şayet temizse, o da temizdir
Bunda yapılacak şey, şayet ufak bir müdahale veya ameliyatla hallediliyorsa giderilmeye çalışılır
Şayet giderilemiyor, buna da imkân yoksa hâli üzerine bırakılır
Çünkü Cenab-ı Hak kuluna kaldıramayacağı yükü yüklemez, onun üstesinden gelemeyeceği, yapamayacağı şeyleri istemez
Abdeste ve gusle mâni olup olmadığına gelince; bir defa dövme derinin altındadır
Yani dış derinin altında yer alıyor
Abdest ve gusülde ise derinin altını değil, üstünü yıkamak farzdır
Dövme de derinin altında kaldığına göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması ab-deste ve gusle mâni olmaz
Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül sahih olur
Bilmeden böyle bir günahı işlemiş olan kimse de Allah'tan mağfiret diler, tevbe istiğfar eder
Mehmed Paksu Meseleler ve Çözümleri - 1
arşivden..
http://www.mumsema.org/sizden-gelen-sorular/148351-dovme-yaptirmak-gusul-abdestine-engel-mi.html